Alle tipkaarten Alle tipkaarten van Optimaal Digitaal. Alle tipkaarten Commitment (18) Gebruiksgemak (18) Inclusie (15) Informatieveiligheid (12) Kanaalsturing (14) Procesaanpak (32) Samenwerking (12) 121 tipkaarten geselecteerd in alle thema's. Tip 125 Houd je kennis op peil procesaanpak Tip 124 Voorkom overbodige vragen inclusie Tip 123 Beperk je tot de essentie voor de gebruiker inclusie Tip 122 Gebruik beeld, animatie en geluid als dit helpt inclusie Tip 121 Ontwerp een inclusief product inclusie Tip 120 Wees bewust van angst voor technologie inclusie Tip 119 Gebruik de kracht van digitaal inclusie Tip 118 Ga naar je doelgroep toe inclusie Tip 117 Stem je test af op je doelgroep inclusie Tip 116 Betrek belangenbehartigers en de doelgroep zelf inclusie Tip 115 Wees alert op onbewuste uitsluiting inclusie Tip 114 Ervaar zelf beperkingen van je dienst inclusie Tip 113 Wees je bewust van diversiteit binnen een doelgroep inclusie Tip 112 Verdiep je eerst in 1 groep inclusie Tip 111 Leg uitgangspunten inclusieve dienstverlening vast inclusie Tip 110 Houd Europa in de gaten procesaanpak Tip 109 Richt je op werk én privé informatieveiligheid Dit is een toptip Tip 108 Spreek de taal van alle betrokkenen commitment Tip 107 Breng informatieveiligheid dichtbij informatieveiligheid Dit is een toptip Tip 106 Maak ‘bondjes’ samenwerking Dit is een toptip Tip 105 Voel zelf eens wat de gebruiker voelt procesaanpak Dit is een toptip Tip 104 Gebruik het juiste kanaal op het juiste moment kanaalsturing Dit is een toptip Tip 103 Laat je leiden door data procesaanpak Tip 102 Wees alert met persoonsgegevens! informatieveiligheid Tip 101 Stel je coulanter op bij fouten procesaanpak Tip 100 Maak je aanpak inclusief inclusie Dit is een toptip Tip 99 Ken de wet! informatieveiligheid Dit is een toptip Tip 98 Maak het makkelijk voor iedereen gebruiksgemak Dit is een toptip Tip 97 Bied aan daar waar de burger zoekt kanaalsturing Tip 96 communiceer wat wel mag informatieveiligheid Tip 95 Gebruik een bibliotheek samenwerking Tip 94 Sta als bestuurder voor informatieveiligheid informatieveiligheid Tip 93 Maak werk van wachtwoorden en versleuteling informatieveiligheid Tip 92 Ontwikkel met inzet van persona’s procesaanpak Dit is een toptip Tip 91 Vertaal hoog-over principes naar proces procesaanpak Dit is een toptip Tip 90 Leg intern uit wat de waarde is van de ontwikkeling commitment Tip 89 Formuleer wat je wil bereiken met je dienstverlening procesaanpak Tip 88 Kom uit je ivoren toren commitment Dit is een toptip Tip 87 Bied aan vanuit levensgebeurtenis gebruiksgemak Tip 86 Focus op totale dienstverlening kanaalsturing Dit is een toptip Tip 85 Ga niet alleen uit van de zelfredzame burger gebruiksgemak Tip 84 Gebruik Service Design als strategie procesaanpak Tip 83 Begin waar de energie zit commitment Dit is een toptip Tip 82 Weersta denken in uitzonderingen gebruiksgemak Dit is een toptip Tip 81 Hanteer het toptakenprincipe procesaanpak Tip 80 Heb lef commitment Dit is een toptip Tip 79 Begrijp de cijfers procesaanpak Dit is een toptip Tip 78 Investeer in relatie vóórdat je gebruikers nodig hebt commitment Tip 77 Neem actief deel in communities samenwerking Dit is een toptip Tip 76 Zorg dat je bestuurder eigenaar wordt van digitalisering commitment Tip 75 Denk groter dan jezelf samenwerking Tip 74 Schoon eerst op met LEAN procesaanpak Tip 73 Verras de gebruiker kanaalsturing Dit is een toptip Tip 72 Test met échte gebruikers gebruiksgemak Tip 71 Maak online toegankelijk voor gebruikers met een beperking gebruiksgemak Tip 70 Uniformeer en standaardiseer! samenwerking Tip 69 Benader met vertrouwen procesaanpak Tip 68 Ontwikkel op basis van feiten procesaanpak Dit is een toptip Tip 67 Wees waar het zich afspeelt kanaalsturing Tip 66 Help burgers hun privacy te beschermen informatieveiligheid Dit is een toptip Tip 65 Ga ‘buiten’ veilig om met persoonsgegevens informatieveiligheid Dit is een toptip Tip 64 Ga ‘binnen’ veilig om met persoonsgegevens informatieveiligheid Tip 63 Gebruik en deel persoonsgegevens alleen als het mag informatieveiligheid Tip 62 Doe aan verwachtingsmanagement procesaanpak Tip 61 Wek vertrouwen gebruiksgemak Tip 60 Gebruik ontwerpprincipes gebruiksgemak Tip 59 Start gewoon met de voorkant procesaanpak Dit is een toptip Tip 58 Word gevonden! gebruiksgemak Dit is een toptip Tip 57 Spreek de taal van de gebruiker gebruiksgemak Tip 56 Ga stug door! procesaanpak Tip 55 Samen gaat sneller samenwerking Tip 54 Wees niet bang om fouten te maken procesaanpak Dit is een toptip Tip 53 Begin waar snel winst te halen is procesaanpak Tip 52 Leer van bedrijven samenwerking Tip 51 Neem bestuurders mee in hele proces commitment Tip 50 Cultuuromslag moet in DNA commitment Tip 49 Zet intern ambassadeurs in commitment Dit is een toptip Tip 48 Blijf voeling houden met gebruikers procesaanpak Tip 47 Neem kleine stapjes procesaanpak Tip 46 Sluit aan bij netwerk samenwerking Dit is een toptip Tip 45 Gebruik wat er al is samenwerking Tip 44 Leg gemeenschappelijke uitgangspunten vast commitment Tip 43 Maak het voor alle partijen aantrekkelijk commitment Tip 42 In vroeg stadium iedereen aan boord commitment Dit is een toptip Tip 41 Maak ook de ‘medewerkerreis’ commitment Dit is een toptip Tip 40 Maak de klantreis procesaanpak Tip 39 Zoek actief interne samenwerking samenwerking Tip 38 Overtuig met feiten commitment Tip 37 Reageer snel gebruiksgemak Tip 36 Goed op elk apparaat gebruiksgemak Tip 35 Eenvoudig voor de grootste groep gebruiksgemak Dit is een toptip Tip 34 Werk aan informatieveiligheid informatieveiligheid Dit is een toptip Tip 33 communiceer! procesaanpak Tip 32 Informeer accuraat gebruiksgemak Dit is een toptip Tip 31 Start bij gebruiker procesaanpak Tip 30 Betrek alle partijen bij ontwikkeling procesaanpak Tip 29 Gebruik sociaal bewijs kanaalsturing Dit is een toptip Tip 28 Werk samen samenwerking Dit is een toptip Tip 27 Leer van elkaar samenwerking Dit is een toptip Tip 26 Meet en verbeter continu procesaanpak Tip 25 Introduceer voortdurende klantmeting procesaanpak Tip 24 Begin met inventariseren kanaalgebruik procesaanpak Dit is een toptip Tip 23 Ga gewoon van start, verbeter gaandeweg procesaanpak Tip 22 Formuleer concrete kortetermijndoelen procesaanpak Tip 21 Ga uit van rendement voor gebruiker procesaanpak Tip 20 Stem kanaal af op complexiteit van die fase procesaanpak Tip 19 Onderzoek wat digitaal wenselijk is kanaalsturing Tip 18 Draag dezelfde boodschap uit commitment Tip 17 Creëer bestuurlijke dekking en mandaat commitment Tip 16 Geef afdelingsoverstijgend mandaat commitment Tip 15 Bied passend kanaal voor iedereen kanaalsturing Dit is een toptip Tip 14 Bied hulp kanaalsturing Tip 13 Herken als digitaal niet voldoet kanaalsturing Tip 12 Varieer in vorm persoonlijk contact gebruiksgemak Tip 11 Faciliteer persoonlijk contact waar nodig gebruiksgemak Tip 10 Maak digitaal gebruiksvriendelijk gebruiksgemak Tip 9 Maak digitaal aantrekkelijker gebruiksgemak Tip 5 Bied vast contactpersoon voor bedrijven kanaalsturing Dit is een toptip Tip 3 Belicht voordelen van digitaal kanaalsturing Dit is een toptip Tip 2 Laat weten wat wel en niet digitaal kan kanaalsturing Dit is een toptip Tip 1 Laat weten dat digitaal bestaat kanaalsturing