Verdiep je eerst in 1 doelgroep
Verdiep je eerst in de context van 1 representatieve doelgroep. Betrek ervaringsdeskundigen. Dan begrijp je beter wat nodig is. Verander daarna de doelgroep en kijk wat je moet aanpassen in je ontwerp. Herhaal dit voor al je doelgroepen.
Links
-
Kijken als een klant
Wat is een klantreis, hoe organiseer je dit en wat kan je leren van andere organisaties? In dit webinar van de Direct Duidelijk Tour hoor je er meer over.
-
Ontwerpen voor specifieke doelgroepen
Ondanks het feit dat elk individu een unieke combinatie van vaardigheden en kenmerken heeft, is het toch mogelijk om mensen in te delen in doelgroepen. Gebruiker Centraal geeft een overzicht in de Toolkit Inclusie.
-
Overzicht met ervaringsdeskundigen
Waar klop je aan als je bepaalde (doel)groepen wilt betrekken bij het verbeteren van de overheidscommunicatie of -dienstverlening? Gebruiker Centraal geeft een overzicht van allerlei organisaties en belangenverenigingen. Hier kun je terecht voor zogenoemde ervaringsdeskundigen.