3e druk Optimaal Digitaal Spel: focus op hele dienstverlening
In maart van dit jaar is de 3e druk van het Optimaal Digitaal Spel uitgekomen. Het doel van dit spel is hetzelfde gebleven: de dienstverlening spelenderwijs verbeteren. Maar ten opzichte van de 1e en 2e druk hebben we wat accenten anders gelegd.
Waar de nadruk in de eerste jaren van het Optimaal Digitaal Spel vooral lag op het verbeteren van de online dienstverlening, is de focus verschoven naar dienstverlening in het algemeen. Het gaat niet alleen meer om het optimaal digitaliseren van dienstverlening. Het gaat er juist om dat mensen gebruik kunnen maken van de dienstverlening van de overheid. Optimale dienstverlening zet de gebruiker online én offline centraal.
Wijziging in tipkaarten
Deze focus hebben zo goed als mogelijk verwerkt in de tipkaarten. Een aantal tipkaarten was verouderd en hebben we in de 3e druk van het bordspel weggelaten. Verder hebben we kritisch gekeken naar de teksten van de tipkaarten en zo nodig de tekst verduidelijkt. Nieuw zijn de tipkaarten Luister en Houd je kennis op peil.
Eerdere drukken nog gewoon bruikbaar
Alle tipkaarten van zowel de 1ste als de 2e druk staan gewoon op de website. Dit betekent dat je de 1e of 2e druk van het Optimaal Digitaal Spel nog gewoon kunt spelen. Je hoeft dus geen nieuwe druk te bestellen om de dienstverlening van je organisatie te verbeteren.
Meer informatie
Heb je vragen over deze 3e druk? Neem dan contact op met Gebruiker Centraal. We zijn ook altijd benieuwd waarvoor je het spel gebruikt. Laat je het aan ons weten?